Askonsdag och jag ska i sedvanlig ordning förbereda inför fastan. Som jag påtalat ungefär varje år, och som så många andra som även de deltar i fastan påtalat innan mig, handlar det nödvändigtvis inte om att matfasta. Definitivt inte i mitt fall. Vem vill fasta från det bästa på hela jorden typ? Fastan kan handla om vad som helst. Vad som än tynger ens liv, eller tar upp på tok för mycket av ens energi. 
Min mansfasta har ju redan börjat och ska fortsätta. Jag ska fasta från puckon (Exempel på puckon är rasister, sexister och liknande pack). Magont är även något jag ska fasta från - vilket på sätt och vis är kopplat med mat, men inte som att jag tänker sluta äta. Bara sluta äta saker som får min mage att kaosa och göra ont. Som typ makaroner. 
 
Under fastan ska jag, istället för att ägna tid åt puckon, ägna mer tid åt Gud. Få ordning på det som är viktigt. Leva och älska. Älska av hela mitt hjärta, hela min själ och hela mitt förstånd. 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej